Sista föreläsningen

Den sista föreläsningen var rätt kul, jag hölls med på trådarna från början till slut (fast jag stack iväg 15 min tidigare). Vi talade om sökbarhet och googlade allt från Derek Fewster till Mejje och jag googlade mig själv.

Det viktiga som vi diskuterade är att man själv kan påverka vad som kommer upp då folk googlar en. Ja och det lär vara olagligt för eventuella arbetsgivare att googla sina arbetstagare, spec före intervjuer. Själv försökte jag påverka min sökbarhet genom att skaffa twitter. Funkade inte. Men kanske snart?

Just nu är det min facebook sida som kommer upp först, sedan diverse släktforskningssidor. Ganska spännande att se att någon har burit mitt namn på 1800-talet.

Ps. heter sofinast på twitter, https://twitter.com/#!/sofinast

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar